Danny feat Therese

En granne hade en hund som var gammal och "gaggig" och i stället för att låta den "lida" så avlivade man den, som man brukar göra med väldigt gamla djur, typ. Och då KOM jag utsökt att tänka på (smarta jag), att varför gör man det?  Varför får inte djur leva tills dem dör, ungefär som människor gör. Av humana skäl? Det finns ju människor som vill ha aktiv dödshjälp, varför får dem inte det? Varför avlivar man inte jättegamla människor på ålderdomshemmen som BARA sitter och glor, som knappt vet att dem lever längre? (Usch vad hemsk jag låter).
Såna här knepiga tankar  far runt i mitt lilla huvud.

Och det här  miljöOtänket blir  jag lite tokig på också,, Jag källsorterar, åker kollektivt (har iofs inget körkort men ändå) bla bla. Så hör och ser man människor;  - Oj då, jag har glömt köpa en liter mjölk, då MÅSTE jag ta bilen till NÄRbutiken som ligger runt hörnet och köpa det. Och så vidare och så vidare.... Grrrrr...

Dagens Låt som snurrar jämt i min dator;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback